Wallbox, een internationale marktleider in EV-laders, zet in op groeipotentieel Nederland

Next generation EV-laders voor het meest duurzame en efficiënte gebruik

Het aantal elektrische voertuigen groeide vorig jaar in Nederland met maar liefst 38%, van 76.000 tot ruim 273.000*. De prognose is dat eind 2023 maar liefst 34.2% van de Nederlandse auto’s op de weg elektrisch zal zijn. Ons land behoort daarmee tot de top drie Europese landen als het gaat om elektrisch rijden. Wallbox (NYSE: WBX), dat tot de internationale marktleiders in laad- en energiemanagementsystemen voor EV’s behoort, richt haar pijlen op Nederland om elektrisch rijden en duurzaam energiegebruik te stimuleren.

Onderzoek toont aan dat Noorwegen de absolute frontrunner is als het gaat om het aantal elektrische voertuigen. De prognose voor 2022 is dat bijna 95% van de auto’s in het land elektrisch zal zijn. Zweden staat op de tweede plaats met 51.3%. Nederland zit hen op de hielen. Verwacht wordt dat er eind dit jaar 132.692 van de in totaal 387.534 (ruim 34%) auto’s in Nederland elektrisch zullen zijn en deze groei enkel door zal zetten. Dit maakt Nederland een van de belangrijkste speler binnen de markt van elektrische laders. Na een soft launch eind vorig jaar, zet Wallbox, een van de internationale marktleiders in laad- en energiemanagementsystemen voor EV’s, vol in op de Nederlandse consument. Met de uitbreiding van het Amsterdamse kantoor en investering in een lokaal team voor sales, marketing, service en distributie, zet het bedrijf haar missie om elektrisch rijden te stimuleren en het energieverbruik wereldwijd te verduurzamen kracht bij.

Gebruik duurzame energiebronnen & bi-directioneel laden

Wallbox biedt een compleet assortiment aan geavanceerde EV-laders voor thuisgebruik, geschikt voor alle automerken. Van Wallbox’s internationale bestverkopende Pulsar Plus, tot de eerste bi-directionele thuislader ter wereld, Quasar. Uniek zijn de door Wallbox ontwikkelde features, waarmee een volgende stap wordt gezet in duurzaam en efficiënt energiegebruik.

Een hiervan is de myWallbox app, die standaard is inbegrepen bij de aanschaf van een Wallbox lader. Deze app is ontwikkeld om gebruikers meer controle te geven over hun energieverbruik en waarmee zij onder andere oplaadsessies kunnen inplannen. Hiermee wordt het mogelijk om rekening te houden met hoge- en lage energietarieven. Wanneer gebruikers kiezen voor een oplaadsessie in een van de daluren, dan kan dat niet alleen zorgen voor een kostenbesparing, maar ook voor een lagere impact op het milieu.

Bij ieder model EV-lader van Wallbox kunnen consumenten ervoor kiezen om nog een stap verder te gaan door Power Boost in te zetten. Met deze software kunnen zij het energieverbruik van hun huis realtime meten en kunnen de laadsessies van de EV automatisch worden aangepast aan de capaciteit van het lokale elektriciteitsnet.

Voor een boost in duurzame energieconsumptie heeft Wallbox de Eco-smart software, ontwikkeld om consumenten de energie die zij thuis opwekken, door bijvoorbeeld zonnepanelen, te gebruiken voor het laden van hun auto; voor 100% in de full-green mode, of door enkel overschotten in zonneenergie in te zetten in de eco-mode.

“Bij consumenten die bewust kiezen voor een elektrische auto, is de kans dat zij ook andere duurzame oplossingen, zoals zonnepanelen, thuis inzetten een stuk groter. Dit geldt zeker voor personen met een eigen oprit, hiervan vindt 41% elektrisch rijden een interessante optie. Onder deze personen is de kans dat zij eigen energie opwekken ook direct 17% hoger dan degene die gebruik maken van publieke parkeerplekken*,” geeft Frank Jüdell, Country Manager van Wallbox in Nederland, aan. “Al onze EV-laders en -oplossingen zijn ontwikkeld met oog op de toekomst: innovatie die behoeftes en doelen van de consument ondersteunt. Eco-smart is hier een goed voorbeeld van. De optie om eigen opgewekte hernieuwbare energie op een slimme en efficiënte manier in te zetten om je auto op te laden, zal de overgang naar duurzaam vervoer versnellen”.

Daarnaast is Wallbox de ontwikkelaar van de innovatie eerste bi-directionele thuisoplader voor EV’s ter wereld, Quasar, waarmee EV’s transformeren tot een krachtige energiebron voor thuis. Met deze technologie kunnen consumenten hun EV opladen of ontladen, en krijgen zij de mogelijkheid om energie uit de auto te gebruiken om hun huis van stroom te voorzien of terug te laten stromen naar het electriciteitsnet. Met Quasar is de EV batterij niet meer alleen om te rijden, het wordt een extra voor duurzaam energiegebruik. Voor deze innovatieve lader sleepte het bedrijf al diverse awards in de wacht zoals de Good Design 2021, Edison Silver 2020 en Newsweek Best of CES 2020.

Over Wallbox

Wallbox (NYSE: WBX) is een internationaal technologiebedrijf met de ambitie om het energieverbruik wereldwijd te verduurzamen. Door elektrisch rijden te stimuleren, werkt Wallbox aan een groenere toekomst. Wallbox biedt een compleet assortiment van geavanceerde laadsystemen en slimme energiemanagementsystemen voor elektrische voertuigen voor de consument, bedrijven en openbare ruimtes. Dit met het oog op innovatie, design en de communicatie tussen voertuigen, het elektriciteitsnetwerk, het gebouw of de woning. Door de inzet van slimme management tools, zoals de myWallbox app en OCPP-toegankelijkheid, biedt Wallbox de gebruikers controle over hun verbruik, om geld te besparen en duurzamer te leven. Het bedrijf is in 2015 in Barcelona opgericht en is inmiddels actief in meer dan 80 landen met meer dan 700 medewerkers in Europa, Azië en Amerika.

Bronnen

Wallbox – toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat "toekomstgerichte verklaringen" zoals omschreven in Sectie 27A van de Securities Act, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, inclusief wijzigingen. Alle verklaringen in dit persbericht die geen betrekking hebben op historische feiten, moeten worden beschouwd als toekomstgerichte verklaringen, waaronder - maar niet beperkt tot - verklaringen over de eigenschappen van de producten van Wallbox en het verwachte effect hiervan op het milieu, de uitbreiding van Wallbox naar Nederland, en de verwachte groei in de adoptie van elektrische voertuigen. In sommige gevallen zijn toekomstgerichte verklaringen te identificeren aan de hand van terminologie zoals "anticiperen", "geloven", "misschien", "kunnen", "zou moeten", "zou kunnen", “voornemen”, "verwachten", "mogelijk", "projecteren", "streven", "begroten", "voorspellen", "van plan zijn", "zullen", "schattingen", "mogelijk", “waarschijnlijk”, "voortzetten", of ontkenningen en/of variaties van deze woorden. Echter, betekent de afwezigheid van deze terminologie niet dat de verklaringen niet toekomstgericht zijn.

Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en andere factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten verschillen van de informatie benoemd in de verklaringen. Alle verklaringen die gerelateerd zijn aan verwachtingen, overtuigingen, plannen, projecties en prognoses, meningen, prestaties, of andere verklaringen over toekomstige gebeurtenissen en situaties, inclusief eventuele onderliggende aannames, kunnen als toekomstgerichte verklaringen worden beschouwd.

De toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en overtuigingen van Wallbox’s management. Dit zijn geen beloftes of garanties, maar bevatten bekende en onbekende risico’s, onzekerheden en andere belangrijke factoren waardoor Wallbox’s daadwerkelijke resultaten en prestaties kunnen afwijken met de verklaringen in dit persbericht, inclusief – maar niet gelimiteerd tot -: Wallbox’s geschiedenis van verliezen in de eerste bestaansjaren; de adoptie van en vraag naar elektrische voertuigen, inclusief het succes van alternatieve brandstoffen, wijzigingen in kortingen, belastingverminderingen en de impact van overheidsstimulansen; het vermogen van Wallbox om haar groei succesvol te managen; de nauwkeurigheid van voorspellingen, inclusief die gerelateerd zijn aan de kansen op de markt; concurrentie; risico’s gerelateerd aan gezondheid pandemieën, inclusief COVID-19; verliezen of verstoringen in Wallbox’s voorraad of van productiepartners; Wallbox’s afhankelijkheid van derde partners, waarover de organisatie geen controle heeft; risico’s gerelateerd aan Wallbox’s technologie, inclusief intellectueel eigendom en infrastructuur; andere belangrijke factoren die worden benoemd in het gedeelte ‘Risico Factoren” in Wallbox’s definitieve prospectus in Formulier 424(b)(3), ingediend bij de SEC op 12 november 2021. Dergelijke factoren kunnen worden bijgewerkt in overige documenten die worden ingediend bij de SEC, in te zien op de website van SEC, www.sec.gov, en het ‘Investors Relations’ gedeelte op de Wallbox website, investors.wallbox.com.

Deze en andere belangrijke factoren kunnen veroorzaken dat daadwerkelijke resultaten afwijken van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht. Al deze verklaringen zijn gebonden aan de datum waarop het is gecommuniceerd. Behalve wanneer, zoals vastgelegd in de wet, Wallbox de toekomstgerichte verklaringen wijzigt, of herziet – al dat niet publiekelijk - naar aanleiding van nieuwe informatie, gebeurtenissen, of anderszins.